Monitoring

Hebt u inzicht in het juist functioneren van uw bedrijfskritische apparatuur? Wij wel!

Proactief monitoren
Door het proactief monitoren van de netwerken van onze klanten worden grote storingen voorkomen en wordt uitval van de apparatuur tot een minimum beperkt.

In de praktijk komt het regelmatig voor dat wij het probleem al hebben opgelost voordat onze klant er iets van heeft gemerkt.

 

Welke apparatuur?

  • Server
  • Virusscanner
  • Back-up
  • Firewall
  • Internettoegang
  • WiFi installatie
  • Camerasysteem
  • Printer

De volgende onderdelen kunnen inzichtelijk worden gemaakt

  • De hoeveelheid diskruimte die nog beschikbaar is
  • De processorbelasting
  • Werken de diverse functies van de server?
  • Functioneert de back-up?
  • Werkt de virusscanner naar behoren?
  • De bedrijfstemperatuur van de server
  • Hoeveelheid intern geheugen er in gebruik is
  • Is de website nog bereikbaar?
  • Functioneert de e-mailverbinding nog?
  • Of het camerasysteem nog functioneert
  • Doen alle WiFi-zenders het nog?
  • Zijn de netwerkprinters bereikbaar?

Hoe doen wij dat?
Wij hebben een door onszelf ontwikkeld programma waarin wij alle systemen opnemen. De meldingen die hierin worden gedaan worden 24 uur per dag bewaakt. Alle consultants hebben direct inzicht in het systeem d.m.v. mobiele toegang tot het monitoringssysteem.

U gaat nu verder naar de helpdesk ticket service